Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Fabuła AC: Valhalla składa się z kilkugodzinnych, samodzielnych rozdziałów
Jak wiadomo, fabuła Assassin’s Creed: Valhalla jest mocno powiązana z wioską, którą stopniowo rozwijamy, grając. Serwis Gamespot donosi, że w rezultacie tego historia opowiedziana w grze jest podzielona na swoiste rozdziały, po których wracamy do swojego domu. Poszczególne fragmenty gry mają być samodzielne – przedstawią opowieść z własnym początkiem i końcem (trwającą 2-3 godziny). Często jedynym wspólnym elementem dwóch misji będzie protagonista gry – Eivor. Co ciekawe, inspiracją dla takiej struktury gry mają być sagi o wikingach.

Inspiracją były same sagi Wikingów - sagi islandzkie. One nie są opowiadane tak, jak typowa podróż bohatera (ang. hero's journey, mowa o typowym sposobie opowiadania historii o bohaterskich wyczynach - przyp. red.), którą znamy z większości zachodniej literatury - trzyaktowa struktura, wzlot i upadek, wezwanie do działania, a następnie odrzucenie go. Sagi są bardziej epizodycznymi momentami w historii bohatera, którego śledzimy przez długi kawałek życia. Zazwyczaj od narodzin aż do śmierci, ale nie chodzi o to, by mieć jeden, mocny wątek przewodni. To bardziej jak opowieść o życiu. Jest taka, jak ono – składa się z serii momentów, które budują nasz charakter i orbitują wokół pewnych tematów – stwierdził deweloper odpowiedzialny za fabułę gry, Darby McDevitt.

Warto odnotować, że w szerszym kontekście poszczególne opowieści będą się ze sobą wiązały, m.in. dlatego, że mogą poruszać podobne kwestie lub wywoływać te same emocje.

Na pewno jest w tym pewna emocjonalna linia. Ale bardziej interesuje nas powiedzenie graczom: "Oto małe dwugodzinne doświadczenie, a tu masz kolejne takie". I wszystkie one są samodzielne. A potem, kiedy zaczynają się na siebie nakładać, motywy, które chcemy poruszać mocniej rezonują. I myślę, że dla grającego przechodzenie tych dwu- lub trzygodzinnych fragmentów jest naprawdę fajne, bo nie trzeba spędzić przy grze 40 godzin, myśląc: "Hej, chciałbym, żeby ta historia już się skończyła. Minęło sporo czasu". (...) Jak już mówiłem, podchodzimy do tego długoterminowo - jest pewien głębszy wątek. Ale mamy nadzieję, że te mniejsze fragmenty poprowadzą graczy (przez opowieść - przyp. red.) w unikalny sposób – stwierdził twórca.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine
Klemens
2020-10-15 19:10:51
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow